Doba jde pořád dopředu a tak si dneska můžete díky moderním nástrojům zjednodušit nejen plánování svatby, ale taky předávání informací, pozvánky pro hosty, přípravy svatby a potom třeba si posbírání fotek od hostů ze svatby.
Samozřejmě záleží, jaké hosty budete mít na svatbě, jestli si s počítačem nebo mobilem rozumí, ale obecně si myslím, že pokud zvládnou pracovat s facebookem, dokážou se zorientovat i s dalšími tipy níže.
Jak na to? Tady je hned několik tipů.
Svatební plánovač
Aplikací na plánování svateb je spousta, nemám žádnou osobně vyzkoušenou, proto nebudu doporučovat.
Spíš je třeba fajn udělat si checklist, na co nezapomenout a zkusit si to moc nekomplikovat. Můžete si úkoly roztřídit podle toho, kdo je má na starost nebo čeho se týkají:
Svědkyně nevěsty zajistí svatební tombolu, ženich si koupí svatební oblek, maminky napečou výslužky a cukroví,...
Nákupní seznamy podle obchodů - v Ikea svíčky a svícny a rámečky na fotky, online objednat svatební tetovačky, samolepky a paruky do fotokoutků, na Marketplace na Facebooku svatební dekorace jako cedule Vítejte na svatbě, šipky na obřad a hostinu, svatební slavobránu,...
Úkoly podle časového plánu - svatební fotograf a kameraman, DJ / hudba na svatbu, místo na obřad a místo na hostinu, řidič, catering,...
Podle kategorie - oznámení a tiskoviny, hudba na obřad a na párty, program a hry pro svatebčany a pro děti, jídlo a pití, foto a video (profi plus fotokoutek), jak s dárky pro novomanžele, dárky pro svatebčany / výslužky,...
Podle nutnosti zaplatit - před svatbou, ve svatební den, po svatbě,...
Svatební web
Mnohdy svatební web supluje svatební oznámení - nebo ho doplňuje o detaily. Tady pár tipů, co na svatební web dát za informace:
datum svatby - můžete ho doplnit o předpověď počasí a informace, jestli máte připravenou suchou i mokrou variantu, pokud jde o jarní / podzimní termíny a svatbu venku, připravte hosty na chladné večery, v létě zase nezapomeňte zdůraznit možnosti koupání nebo dostatek opalovacího krému pro sebe i děti
místo svatby - bude obřad i hostina venku, bude místo kryté před deštěm, je to u vody, v lese nebo na sluníčku, nezapomeňte přidat třeba mapku (obzvlášť, pokud budete přejíždět z obřadu na hostinu), popište, jak mají hosté parkovat
harmonogram - kdy mají hosté dorazit, můžou se jít ubytovat, kdy bude jaké občerstvení - hlavně, pokud jedou lidé zdaleka, s čím mají počítat, aby neměli hlad a zvládli obstarat děti, převléknout se, klasicky potom, co se kdy bude dít
ubytování - zajišťujete hostům ubytování, jak bude vypadat, s harmonogramem souvisí i možnost ubytování ráno nebo až po obřadu během společného focení novomanželů
kontakty
na ženicha nebo nevěstu - nebo třeba na rodiče, abyste měli klidné ráno
na svědka / na svědkyni
na někoho z ubytovacího zařízení
na řidiče, který bude potom rozvážet hosty domů
další důležité informace:
budete mít na svatbě nějaké omezení - viz článek Svatba bez
bude zajištěný program a hračky pro děti
co na svatbě hradíte jako novomanželé - bude si alkohol na baru platit každý host sám
máte nějakou barvu svatby, prosbu na hosty, cokoliv dalšího
Aby měl váš svatební web říz a každý z něj sedl na zadek, můžete do něj zakomponovat fotky z předsvatebního focení. Zásnubní focení máme v nabídce jako součást svatebního balíčku, nebo samostatně.
Odkaz na svatební web v podobě QR kódu můžete vložit i na vaše svatební oznámení - pokud dáváte tištěné, usnadníte potom distribuci informací.
Svatební web zdarma můžete jednoduše vytvořit na webech jako www.svatba.cz, nebo www.webnode.com.
Google Forms - Formulář pro potvrzení, že hosté na svatbu dorazí
Máte-li větší svatbu a dáváte tak dohromady informace od velké skupiny lidí, je fajn si na to založit tabulku. A teď si představte, že vám do té tabulky rovnou naskáčou odpovědi na klíčové otázky, aniž byste musela někam volat, někomu psát nebo za někým chodit :)
Formuláře - ať už Microsoft Forms, Google Forms, nebo pomocí různých dotazníkových webovek jako SurveyMonkey vám rozhodně pomůžou. A na cože se to hostů většina nevěst ptá?
účast na svatbě
výběr z meníčka
ubytování
cokoliv, co vám potřebují říct
Nezpomeňte dát nějaké otázky jako povinné. Jiné můžou zůstat dobrovolné. A myslete také na to, že čím víc otázek, tím víc práce pro vás ;)
Jako TIP doporučuji dát v nastavení formuláře povinnost vyplnit vaše hosty e-mail a ať se jim jejich odpovědi pošlou taky. Mnozí za čas zapomenou, co vyplnili a jestli vůbec odpovídali a takhle si to budou moct dohledat :)
Připravila jsem vám jeden vzorový svatební dotazník pro hosty - máte tam inspiraci na texty, je v něm nastavené větvení do sekcí podle úvodní odpovědi. Pokud někdo nedorazí, nebudu se ho ptát dál, naopak pokud dorazí s rodinou, musí si vybrat všichni menu a poslat mi jména na jmenovky. Zkuste si ho naklikat, provede vás. Odesílat ho nemusíte, data z něj nebudu na nic dále používat.
Facebooková skupina / Hromadný chat
Na chaty jsme všichni zvyklí, ale z našeho pohledu nejsou moc přehledné a jakmile něco ujede kousek dál, už to nikdo nedohledá, dotazy se opakují, atd. Facebooková skupina pomáhá držet strukturu témat, můžete tam příspěvky s důležitými informace připnout nahoru, dávat ankety, diskutovat k více věcem najednou (pokud lidé udrží systém příspěvků) a lépe se hledá (pokud lidé umí s lupou :)).
Navíc po svatbě vám sem můžou hosté nahrát všechny fotky a budete tak mít skvělé album ještě v den svatby.
Svatební album
A když už jsme u těch fotek :) Hoste jich na svatbě udělají mrak, jak se k nim ale potom dostat? Pořád si je posílat přes chaty, ukládat, stahovat, nahrávat jinam - to je třeba při stohlavé svatbě dost otrava.
Kromě facebookové skupiny, kam vám můžou hosté fotky nahrát po svatbě existují i řešení rovnou pro váš svatební den. Můžete poprosit prostřednictvím svědků svoje hosty o nahrání fotek do sdílených alb během toho, co budeme na focení. Stačí potom už jen dát do fotokoutku nebo na raději na víc míst na svatbě kartičku s QR kódem do vašeho sdíleného alba na Google fotkách. Stejně fungují alba v Microsoft OneDrive.
Nebo pokud nemáte Google nebo Microsoft účet, můžete využít další aplikace - jenom pozor, aby potom nepracovaly s vašimi fotkami dál.
Nebo můžete na všechno zapomenout a zaúkolovat svědkyni a vaše pomocníky na svatbě, případně využít služeb svatební koordinátorky.
Přejeme, ať je plánování svatby hladké a bezproblémové!
Šárka
Comments